Aanscherpen Verkeersregels in Dumaguete?

Gestart door Deep Throat, dinsdag 5 oktober 2010, 16:03:19

Vorige topic - Volgende topic

JFK

Interessant lijstje.
Nederland toch erg gunstig. Kunnen ze dus nog meer dan voetballen
Op Singapore and Uruguay (echt waar ? Uruguay ?) na de minste slachtoffers in het verkeer.
Die laatste 3 kleine staatjes mag je vergeten ivm nauwelijks verkeer daar.
JFKJFK

Mawibata

Citaat van: JFK op zondag 17 oktober 2010, 19:30:27

Maar.......ik woon hier graag.


Gelijk heb je, ik ben er ook graag



Citaat van: JFK op zondag 17 oktober 2010, 19:30:27

Nee....veranderen kunnen WIJ hen niet.



Klopt volkomen, ben ik ook niet van plan.





Citaat van: JFK op zondag 17 oktober 2010, 19:30:27

Maar MEEDOEN zal ik toch zeker niet.

?  ?  ?  ?  je verwacht toch ook van de allochtonen dat zij zich aanpassen in  :belgiesmiley:  /   :nederlandsevlag:

John,    :neeneenee:
Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

O.B.Bommel

Citaat van: JFK op maandag 18 oktober 2010, 04:32:38
Interessant lijstje.
Ja, maar de criteria staan er niet bij. Zouden ze er de bermbomslachtoffers in Afghanistan meetellen? Klinkt absurd maar zou zo maar kunnen.
Dan zijn de soort wegen verschillend en zoveel andere omstandigheden, volgens mij is het allemaal slecht vergelijkbaar.
Ik heb ik verschillende landen op het lijstje rondgereden en voor mijn "gevoel" is het anders dan het lijstje. USA vind ik b.v. hoog staan en op de westbank rijden volgens mij alleen een handvol kolonisten. Het gaat over een getal per inwoners, is ook meegerekend hoeveel verkeer er gemiddeld op de weg is? Als dat niet zo is zou dat wellicht de USA-plaats kunnen verklaren.
Maar dat PH gevaarlijker is dan NL daar durf ik wel een wedje op te maken.

@John: Helaas moet ik toegeven dat ik er daar deels gewoon aan meedoe (tenminste op de motor). Beetje rechts passeren en zo, nee, ik ben niet roomser dan de Paus. Maar ik rijd zelden hard, dat is me te link, bovendien heb ik tijd zat. En zo pas ik me toch een beetje aan.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

JFK

#33
Citaat van: Mawibata op maandag 18 oktober 2010, 12:41:22

?  ?  ?  ?  je verwacht toch ook van de allochtonen dat zij zich aanpassen in  :belgiesmiley:  /   :nederlandsevlag:

John,    :neeneenee:


Ik kan je even niet volgen met dat AANPASSEN van ons allochtonen hier aan de autochtonen in de Philippines waar het betreft gebruiken van groot licht en je tegemoetkomend verkeer verblinden of die daardoor nu een ongeluk gaat maken of niet  :confused2: :confused2:.
Wil jij dan dat alle buitenlanders in Belgie zich ook maar aanpassen aan slechte Belgische gewoontes (die zijn er hoor in zelfs elk westers land !) ???
Als het over dit soort zaken gaat wil ik me ABSOLUUT niet aanpassen.
Het gaat over het leven van anderen (dus niet "ikke ikke ikke ikke en de rest kan stikke).
Ten aanzien van de meeste andere 'eigenaardigheden' van de Filippijnen wil ik me best aanpassen, wat in de praktijk meest betekent voor mij .....gewoon drie keer slikken, rustig blijven en maar een aardig gezicht blijven trekken en ze gewoon hun gang laten gaan.
Maar niet op veiligheids gebied Mawibata.
Op dat gebied zijn het (wat heet: Velen) idioten (excusez le mot) die hun kinderen en andere passagiers aan grote gevaren bloot stellen.
Of vind je een trycicle/jeep/bus die zonder licht rijdt een normale zaak waaraan we ons maar allemaal moeten aanpassen ?
Maar ik weet al wel waarop nu gereageerd zal worden  :¨l
Ik pas me ook niet aan aan het vaak luidruchtige gedrag (karaoke, boom boom boxen, en noem het allemaal op waar ze zo hard en vals mogelijk geluid willen produceren) maar ik moet het wel VERDRAGEN, anders kan ik beter naar een ander land gaan.
Hopelijk bedoelde je dat te zeggen en heb ik het gewoon verkeerd geinterpreteerd  :lachen:
JFKJFK

bananacreek

Citaat van: JFK op zondag 17 oktober 2010, 19:30:27
Citaat van: Digos op zondag 17 oktober 2010, 17:02:24
Het probleem ligt bij je zelf, niet bij de filippino's, voor hen is het de doodnormaalste zaak van de wereld.....als je geen goed zicht hebt op de weg s'nachts steek dan je grote lichten aan.....doe ik ook nu en heb daar nog geen problemen mee ondervonden.....en dat ik de putten in de weg beter kon ontwijken.

Niemand maakt zich daar over druk.
....enkel die enkele witneus daar.

Het is daar ieder voor zichzelf en god voor allen en daar kunnen we als witneus niks aan veranderen.....alhoewel we altijd proberen, maar dat geeft nog meer frustatie's.

Zuip je te pletter en rijd maar rond is OK!.....zolang je maar niet rondrijd met je groot licht op  :thumb:

Jawel, je kunt dan de putten beter ontwijken en een eventuele (50 % kans hier. Bananecreek heeft gelijk) rijder zonder of met slechte verlichting beter zien. Dus .......heel goed voor JOU.
Dat die tegenligger geen fluit meer kan zien en dan mogelijk op een brommer/fietser/trycicle/ander vervoersmiddel die eveneens geen of geen goed licht voert rijdt ......och dat is toch niet MIJN probleem, nietwaar ?
Helemaal gelijk ...... daar veranderen wij als witneuzen niets aan.
Maar elke keer dat ik over dit onderwerp praat met Filipinos/Filipinas geeft men met een afkeurende 'gelatenheid' toe dat dit een ergelijke eigenschap is van "de Filipijn".
Net zoals je zegt: Ieder voor zich en God voor ons allen.
Maar IK laat me niet verlagen om hetzelfde te doen.  Ik blijf seinen dat ze groot licht voeren. In de meeste gevallen (ik BLIJF knipperen !) gaan ze wel dimmen want ze zien anders ZELF geen flikker meer.
Ik ben zelf net terug van een kort tripje met de auto en heb er 1000 km opzitten.
Ik ben bij donker thuis gekomen en ben volledig kapot van de angst dat ik door het niet voeren van licht DOOR anderen en het geen zicht krijgen VAN anderen door hun groot licht een medemens naar de verdommenis rijdt.
'S nachts rijden is een ramp. Helaas moet ik het af en toe.
De Filippijnen is een prachtig land en er wonen fantastische mensen maar de mentaliteit is (helaas moet ik dat zeggen) bij een behoorlijk groot percentage: ikke ikke ikke ikke en nog eens ikke, en dan pas de familie.
Maar je zult me hier zeker niet horen beweren dat andere volkeren nu zo geweldig veel betere mensen zijn.
Maar verantwoordelijkheids gevoel ontbreekt hier imo meer dan in welk ander land dat ik bezocht heb in mijn redelijk lange leven.
Anders zet je bv ook niet je baby, dochter en zoontje en vrouw achter of voor op je brommer (zonder licht/ zonder spiegels) en tevens wat tassen links en rechts uitstekend.
Ik heb mijn portie 'afschrikwekkend' weer gezien de afgelopen 4 dagen rondtoerend.
Maar.......ik woon hier graag. Nee....veranderen kunnen WIJ hen niet. Maar MEEDOEN zal ik toch zeker niet.



Ik ben het geheel eens met JFK, want rij maar eens bijvoorbeeld van Cebu city naar Bato-Dumaguete city maar rij dan via de oude South Expressway door Talisay heen en wel op het spitsuur s'avonds om 18.30-19.00 uur en als je dan in Bato aankomt vier uur later dan ben je gebroken. Met de rest van het verhaal ben ik het ook geheel mee eens.

bananacreek

Citaat van: JFK op maandag 18 oktober 2010, 16:47:23
Citaat van: Mawibata op maandag 18 oktober 2010, 12:41:22

?  ?  ?  ?  je verwacht toch ook van de allochtonen dat zij zich aanpassen in  :belgiesmiley:  /   :nederlandsevlag:

John,    :neeneenee:


Ik kan je even niet volgen met dat AANPASSEN van ons allochtonen hier aan de autochtonen in de Philippines waar het betreft gebruiken van groot licht en je tegemoetkomend verkeer verblinden of die daardoor nu een ongeluk gaat maken of niet  :confused2: :confused2:.
Wil jij dan dat alle buitenlanders in Belgie zich ook maar aanpassen aan slechte Belgische gewoontes (die zijn er hoor in zelfs elk westers land !) ???
Als het over dit soort zaken gaat wil ik me ABSOLUUT niet aanpassen.
Het gaat over het leven van anderen (dus niet "ikke ikke ikke ikke en de rest kan stikke).
Ten aanzien van de meeste andere 'eigenaardigheden' van de Filippijnen wil ik me best aanpassen, wat in de praktijk meest betekent voor mij .....gewoon drie keer slikken, rustig blijven en maar een aardig gezicht blijven trekken en ze gewoon hun gang laten gaan.
Maar niet op veiligheids gebied Mawibata.
Op dat gebied zijn het (wat heet: Velen) idioten (excusez le mot) die hun kinderen en andere passagiers aan grote gevaren bloot stellen.
Of vind je een trycicle/jeep/bus die zonder licht rijdt een normale zaak waaraan we ons maar allemaal moeten aanpassen ?
Maar ik weet al wel waarop nu gereageerd zal worden  :¨l
Ik pas me ook niet aan aan het vaak luidruchtige gedrag (karaoke, boom boom boxen, en noem het allemaal op waar ze zo hard en vals mogelijk geluid willen produceren) maar ik moet het wel VERDRAGEN, anders kan ik beter naar een ander land gaan.
Hopelijk bedoelde je dat te zeggen en heb ik het gewoon verkeerd geinterpreteerd  :lachen:


Ben het weer geheel eens met JFK

bananacreek

#36
Citaat van: bananacreek op zondag 17 oktober 2010, 16:56:20
Rijden met groot licht is een probleem, maar rijden met drank op niet. Beetje hypocriet



Begrijp je niet helemaal Bulldozer, volgens onze vriend van DALE is een hypocriet een HUICHELAAR en vervolgens is huichelen volgens dezelfde van DALE: de valse indruk trachten te wekken van.......enz. enz.

Je beweert hierbij dat ik een huichelaar ben omdat ik zou beweren dat het rijden van anderen met groot licht wel een probleem is, maar dat het rijden met drank op voor mijzelf dan geen probleem zou zijn.

Zulks heb ik dan ook nooit beweert. Ik heb duidelijk gezegd: doe het niet zoals ik het deed.

Ik heb alleen geprobeerd om een ervaring op het forum te plaatsen en daarbij anderen te waarschuwen het niet op die manier te doen.
Ik ben daarbij vervolgens nochtans de mening toegedaan dat ik daaromtrent eerlijk ben geweest en de zaken heb omschreven zoals die in werkelijkheid zijn gebeurd.

En diegenen welke nog nooit tot de ontdekking kwamen na een restaurant/café/verjaardagsbezoek 'oei, ik had eigenlijk ook meer op dan verantwoord was' werpe de eerste steen.

Ik ben het niet met je eens dat ik daarom kan worden uitgeroepen als zijnde een huichelaar


Mawibata

Citaat van: JFK op maandag 18 oktober 2010, 16:47:23

Hopelijk bedoelde je dat te zeggen en heb ik het gewoon verkeerd geinterpreteerd  :lachen:


Citaat van: JFK op zondag 17 oktober 2010, 19:30:27
In de meeste gevallen (ik BLIJF knipperen !) gaan ze wel dimmen want ze zien anders ZELF geen flikker meer.

Het was vooral bovenstaande, waarom blijven knipperen, ik wed dat de meesten met ontregelde lichten rijden, en dus het geen sprake is van dimmen, dus gewoon drie keer slikken, rustig blijven en maar een aardig gezicht blijven trekken en doorrijden.


Citaat van: JFK op maandag 18 oktober 2010, 16:47:23

Ik pas me ook niet aan aan het vaak luidruchtige gedrag (karaoke, boom boom boxen, en noem het allemaal op waar ze zo hard en vals mogelijk geluid willen produceren) maar ik moet het wel VERDRAGEN, anders kan ik beter naar een ander land gaan.



John, niemand kon dit beter verwoorden   :thumb:   :thumb:     :thumb:


Giving a gift engenders gratitude. Giving many gifts engenders expectation.

Digos


Het is zoals Willy zegt, de meeste rijden met lichten.....maar zijn niet afgeregeld en dan is er weinig dimmen aan.



Lichten worden afgeregeld met stukjes rubber......

Daar kan je niet veel van verwachten hé? Dus waarom je druk maken.....ik was al blij dat ik een licht zag, wist je tenminste al dat er iemand aankwam of iemand voor je was.





LIVE ONCE - LIVE IT

bananacreek

ik wed dat de meesten met ontregelde lichten rijden, en dus het geen sprake is van dimmen,

Vaak als je zulke wagens alsnog passeert, dan zie je toch dat het peperdure nieuwe SUV's zijn met de zg. rijke en intelligente mensen, en je verwacht dat normaal gesproken de koplampen in zo'n mooie dure wagen wel goed zijn afgesteld, maar zoals JFK al zei: als je blijft knipperen dan capituleren ze vaak. Met de zg. "easy-rides" komt het gewoon dat die wagentjes zwaar overladen zijn met twaalf passagiers en daarbij nog twee extra achterop staand, waardoor deze wagens met de achterkant gaan zakken en daardoor de koplampen min of meer luchtdoel - zoeklichten worden.