Aanscherpen Verkeersregels in Dumaguete?

Gestart door Deep Throat, dinsdag 5 oktober 2010, 16:03:19

Vorige topic - Volgende topic

O.B.Bommel

#20
Nee, maar rijden met drank op is wel een onderdeel van de Filipijnse verkeerssituatie, alleen zie je die niet direct als er geen gevolgen zijn.
En met betreft die waarschuwingslichten: Inderdaad, dat willen ze niet begrijpen, je zult niet de eerste zijn geweest die seintjes gaf. Zelf heb ik ook wel eens met groot licht gereden, mijn dimlicht was toen kapot en ik was ineens niet zo Europees geworden dat ik dan maar niet reed. Aanpassing denk ik en redeneren vanuit mijn eigen situatie, zoals dat er zoveel doen en dat dan legitimeren. Ik rij daar ook wel met drank op, nooit teveel denk ik dan maar dat is weer MIJN interpretatie. Dus haal ik mijn schouders er maar weer over op in de wetenschap dat ik niet beter ben dan een ander.

En die Filipino in jouw post vindt dat het voor HEM gevaarlijk is om niet met groot licht te rijden dus doen jouw seinen er niet toe. Andersom zou dat ook gelden maar jouw inschatting van gevaar is anders.
Overigens is dat weer vreemd want je zou denken dat de Europeaan voorzichtiger is, maar dat weet ik niet, dat drop ik maar even.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

Luke

Citaat van: bananacreek op zondag 17 oktober 2010, 14:09:43
EN DAT SCHIJNEN VELE FILIPIJNEN NIET TE KUNNEN BEGRIJPEN, OF BETER: " NIET TE WILLEN BEGRIJPEN"

Ik en de rest kan stikken! Dat is toch DE mentaliteit alom!
Dat is hetzelfde als eerst aan de verkeerlichten staan; Als het groen licht al goed warm is gaan ze es effe een versnelling zoeken. Maar als ze achterop staan gaan ze toeteren als gekken!  :jajaja: Misschien ben ik hier al te lang .... :floet:

bananacreek

Dat is toch DE mentaliteit alom

Geen enkel idee, ben al lang niet meer in Nederland en Belgie geweest. Zo wat we vroeger "heer in het verkeer" noemden is er niet meer in Europa?
Dan zit ik toch nog goed hier dacht ik.

O.B.Bommel

Citaat van: bananacreek op zondag 17 oktober 2010, 15:43:10
Dat is toch DE mentaliteit alom

Geen enkel idee, ben al lang niet meer in Nederland en Belgie geweest. Zo wat we vroeger "heer in het verkeer" noemden is er niet meer in Europa?
Dan zit ik toch nog goed hier dacht ik.
Nee hoor, dat is er ook daar niet meer, het laagje beschaving is maar dun.

En als we over het ik en de rest kan stikken dan zijn wij misschien nog wel erger dan de Filipino's met hun familiecultuur, maar dan hebben we het weer over de invulling van dat fenomeen wat we dan niet als zodanig erkennen.
Een Heer van stand voelt zich thuis in Rommeldam

boomerang

Citaat van: Bulldozer op zondag 17 oktober 2010, 03:37:43
Rijden met groot licht is een probleem, maar rijden met drank op niet. Beetje hypocriet.


Vind de opmerking 'hypocriet' in dezen weinig passend want het is appels met peren vergelijken.
"As men de skoalle jierren hawn hat, moat men ris fiks oan’t learen"
"De jeld komt net mei laitsjen"

bananacreek

Rijden met groot licht is een probleem, maar rijden met drank op niet. Beetje hypocriet

Buldozer, ik zou graag hierop even willen reageren maar dat wordt dan wel even op dinsdagavond, tot dan...

Digos

Citaat van: bananacreek op zondag 17 oktober 2010, 14:09:43

MIJN PROBLEEM HIEROMTRENT IS: DAT ALS WANNEER  EEN TEGENLIGGER EEN SEINTJE GEEFT DAT IK MET GROOT LICHT RIJ DAN GA IK OVER OP DIMLICHT, EN DAT SCHIJNEN VELE FILIPIJNEN NIET TE KUNNEN BEGRIJPEN, OF BETER: " NIET TE WILLEN BEGRIJPEN"

Het probleem ligt bij je zelf, niet bij de filippino's, voor hen is het de doodnormaalste zaak van de wereld.....als je geen goed zicht hebt op de weg s'nachts steek dan je grote lichten aan.....doe ik ook nu en heb daar nog geen problemen mee ondervonden.....en dat ik de putten in de weg beter kon ontwijken.

Niemand maakt zich daar over druk.....enkel die enkele witneus daar.

Het is daar ieder voor zichzelf en god voor allen en daar kunnen we als witneus niks aan veranderen.....alhoewel we altijd proberen, maar dat geeft nog meer frustatie's.

Zuip je te pletter en rijd maar rond is OK!.....zolang je maar niet rondrijd met je groot licht op  :thumb:

:daag:
LIVE ONCE - LIVE IT

JFK

Citaat van: Digos op zondag 17 oktober 2010, 17:02:24
Het probleem ligt bij je zelf, niet bij de filippino's, voor hen is het de doodnormaalste zaak van de wereld.....als je geen goed zicht hebt op de weg s'nachts steek dan je grote lichten aan.....doe ik ook nu en heb daar nog geen problemen mee ondervonden.....en dat ik de putten in de weg beter kon ontwijken.

Niemand maakt zich daar over druk.
....enkel die enkele witneus daar.

Het is daar ieder voor zichzelf en god voor allen en daar kunnen we als witneus niks aan veranderen.....alhoewel we altijd proberen, maar dat geeft nog meer frustatie's.

Zuip je te pletter en rijd maar rond is OK!.....zolang je maar niet rondrijd met je groot licht op  :thumb:

Jawel, je kunt dan de putten beter ontwijken en een eventuele (50 % kans hier. Bananecreek heeft gelijk) rijder zonder of met slechte verlichting beter zien. Dus .......heel goed voor JOU.
Dat die tegenligger geen fluit meer kan zien en dan mogelijk op een brommer/fietser/trycicle/ander vervoersmiddel die eveneens geen of geen goed licht voert rijdt ......och dat is toch niet MIJN probleem, nietwaar ?
Helemaal gelijk ...... daar veranderen wij als witneuzen niets aan.
Maar elke keer dat ik over dit onderwerp praat met Filipinos/Filipinas geeft men met een afkeurende 'gelatenheid' toe dat dit een ergelijke eigenschap is van "de Filipijn".
Net zoals je zegt: Ieder voor zich en God voor ons allen.
Maar IK laat me niet verlagen om hetzelfde te doen.  Ik blijf seinen dat ze groot licht voeren. In de meeste gevallen (ik BLIJF knipperen !) gaan ze wel dimmen want ze zien anders ZELF geen flikker meer.
Ik ben zelf net terug van een kort tripje met de auto en heb er 1000 km opzitten.
Ik ben bij donker thuis gekomen en ben volledig kapot van de angst dat ik door het niet voeren van licht DOOR anderen en het geen zicht krijgen VAN anderen door hun groot licht een medemens naar de verdommenis rijdt.
'S nachts rijden is een ramp. Helaas moet ik het af en toe.
De Filippijnen is een prachtig land en er wonen fantastische mensen maar de mentaliteit is (helaas moet ik dat zeggen) bij een behoorlijk groot percentage: ikke ikke ikke ikke en nog eens ikke, en dan pas de familie.
Maar je zult me hier zeker niet horen beweren dat andere volkeren nu zo geweldig veel betere mensen zijn.
Maar verantwoordelijkheids gevoel ontbreekt hier imo meer dan in welk ander land dat ik bezocht heb in mijn redelijk lange leven.
Anders zet je bv ook niet je baby, dochter en zoontje en vrouw achter of voor op je brommer (zonder licht/ zonder spiegels) en tevens wat tassen links en rechts uitstekend.
Ik heb mijn portie 'afschrikwekkend' weer gezien de afgelopen 4 dagen rondtoerend.
Maar.......ik woon hier graag. Nee....veranderen kunnen WIJ hen niet. Maar MEEDOEN zal ik toch zeker niet.
JFKJFK

Budgie

Citaat van: boomerang op zondag 17 oktober 2010, 16:00:38
Citaat van: Bulldozer op zondag 17 oktober 2010, 03:37:43
Rijden met groot licht is een probleem, maar rijden met drank op niet. Beetje hypocriet.


Vind de opmerking 'hypocriet' in dezen weinig passend want het is appels met peren vergelijken.

Is misschien wel appels met peren vergelijken Vind een groot licht hinderlijk maar een drankrijder gun ik de eerste de beste stevige boom en dan graag aan de bestuurderskant Ben 40 jaar terug mijn vrouwtje door zo iemand kwijtgeraakt en van mij kan men lullen wat men wil maar als iemand met drank rijd hoop ik altijd dat hij snel die boom raakt en niet zijn medemens.
Getting older beats the alternative -dying young

callebaut

#29
Road Traffic Deaths per 100,000 Population
Country Ranks, Highest to Lowest Score in 2009

Rank

------



-
Country

---------
Rate per 100.000
population
------------------



-
Reported number
of traffic deaths
-----------------
70
Philippines
20.0
1185
144
Belgium
10.2
1067
173
Netherlands
4.8
791


http://www.photius.com/rankings/road_traffic_deaths_country_rankings_2009.html